Svenska kyrkan Växjö

En levande kyrka. Nära livet. Varje dag. Svenska kyrkan Växjö är en mötesplats för alla människor.

Vårens och försommarens gudstjänstprogram

Kom till kyrkan för gudstjänster och gemenskap. Här hittar du hela programmet för alla kyrkor i Svenska kyrkan Växjö.

En person med flera armband håller på med sin mobiltelefon.

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Svenska kyrkans digitala nyhetsbrev och få del av senaste nytt i verksamheten, aktuella händelser och ett uppdaterat gudstjänstprogram.

Närbild på två vigselringar som tillsammans med en blomkvist ligger på en uppslagen bok med rubriken Vigselgudstjänst.

Vigsel

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar ni varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut.

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Dop

Alla är välkomna att döpas - barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

Några konfirmander står i ring och håller upp händerna mot taket.

Konfirmation

Konfirmation i Växjö - Få tid för livets stora frågor - Ta chansen att upptäcka vad kristen tro är - Lär känna nya människor - Bli mer allmänbildad

Ett kors utsmyckat med blommor i regnbågsfärger.

Kyrkan på Pride 2024

Läs hela programmet här med bland annat aktiviteter för barn, inklusiva mässan och föredraget ”Från man till kvinna på 90 minuter” med Ann-Christine Ruuth. Onsdag och fredag-söndag är det försäljning av prideprodukter i Butik Lilla torg och i caféet kan du köpa den traditionsenliga Pridekakan.

Svenska kyrkan Växjös vision är: En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.

Jobba hos oss

Svenska kyrkan Växjö har över 50 000 medlemmar i 13 församlingar inom stad och på landsbygd. Vi vill vara en kyrka där alla kan hitta en självklar plats. Vi finns mitt i vår samtid med portarna öppna för människor och samhälle. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare som arbetar för vår vision En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.

Mobiltelefon med hörlurar.

Kontakt

Kontaktuppgifter till Svenska kyrkan Växjö, våra församlingsexpeditioner och jourhavande präst. I menyn, under fliken personal, hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare.